Sklepów zajmujących się typowo jedną dziedziną jest coraz mniej. Wąska specjalizacja dla niektórych jest wadą, dla innych zaletą. Czy sklep rowerowy ma jakiekolwiek szanse powodzenia w czasach, gdy rośnie sprzedaż za pośrednictwem Internetu, a wielkie sieci hipermarketów tak obniżają ceny swoich produktów że prowadzenie swojej działalności bywa bardzo trudne? Często jest to ogromne wyzwanie, jednak wiele sklepów udowadnia, że konkurowanie ze sklepami internetowymi i wielkimi hipermarketami jest możliwe.
To co sprawia, że sklep rowerowy ma szanse powodzenia to fakt, że pracownicy i cała obsługa sklepu podchodzą bardzo przyjaźnie do klienta. Ich fachowa wiedza pozwala nie tylko na doradzenie, ale także na dokładne sprecyzowanie i określenie naszych potrzeb. Ile to razy zastanawialiśmy się nad zakupem drogiego efektownego sprzętu, którego tak na prawdę nigdy nie użylibyśmy w taki sposób do jakiego jest przeznaczony. Warto zrezygnować z kilku tak zwanych bajerów skoro nigdy nie będziemy ich używać.
Pracownik sklepu właśnie powinien pomagać w podejmowaniu kluczowych decyzji. Jeśli my będziemy zadowoleni z obsługi to i dobrze będziemy wypowiadać się na temat danego sklepu. Jest to o wiele cenniejsze niż reklamowanie się w kilkunastu gazetach. Szczerej i prawdziwej opinii nie da się kupić dlatego też jest ona taka cenna. Gdy skusimy się na kupno roweru takiego, który spełni wszystkie oczekiwania, a przy tym będzie sporo tańszy od tego, który zamierzaliśmy kupić wcześniej na pewno docenimy pomoc jaka została udzielona w sklepie. Co jak co, ale w czasach panującego światowego kryzysu każda złotówka przed wydaniem jest oglądana kilka razy.
Indywidualne i profesjonalne podejście do klienta jest tym co zapewnia niewielkim sklepom rowerowym sukces i pozwala utrzymać się na ciężkim rynku. Nie trzeba przy tym wspominać, że rowery i sprzęt dostępny w niewielkich sklepach rowerowych jest dużo lepszej jakości niż to co oferowane jest w hipermarketach po dużo niższych cenach. W tym przypadku cena równa się jakość.